środa, 7 września 2016

Liebster Blog Award

Pod koniec sierpnia dostałam nominacje do Liebster Blog Award, ale praca w delegacji plus dość mocno zapełniony kalendarz sprawiły, że dopiero teraz mam czas aby udzielić odpowiedzi i nominować kolejne osoby.
Tak bardzo króciutko napisze jeszcze co to jest LBA. Nominacje dostajemy od innego Blogera w ramach docenienia naszych blogowych wypocin. Jest ona również przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów w celu ich rozpowszechnienia. Musimy odpowiedzieć na 11 pytań, które przygotowała dla nas osoba nominująca, przygotować kolejne 11 pytań oraz wybrać 11 nowych osób do wyzwania i poinformować je o tym. Nie można nominować osoby, która nas nominowała.





Do LBA nominowała mnie Kinga z blogu KinguszkaCzyta


1. Kiedy zacząłeś/ęłaś czytać książki i jaka książka była twoją pierwszą przeczytaną książką ?

Powiem szczerze, że nie liczę książek czytanych w szkołach – było to zmuszanie mnie do polubienia Krzyżaków, Chłopów i tym podobnych choć nigdy do nich sympatią nie pajałam. No niestety nie nadawaliśmy na tych samych falach.
Ksiązki z wybory zaczęłam czytać zaraz po maturze, sami wiecie najdłuższe wakacje świata, dużo wolnego czasu, blisko biblioteka. Tak wtedy wpadłam po uszy! I niestety zostało mi tak, aż do dnia dzisiejszego. I niestety musze przyznać, że często zamiast uczyć się na kolokwium czytałam właśnie jakaś książkę – wszystko wtedy było bardziej interesujące niż kolejne zaliczenie!

2. Ulubiony zespół to...

Uduście mnie, ale nie mam. Gustuję w różnych typach muzyki. Wychowałam się na Paktofonice i rap chyba jest najbliższy memu sercu, jednak dla mnie liczy się tekst piosenki. Mam kilka swoich perełek w pop-owskim repertuarze, reggae itp.

3. Wyruszasz w podróż swojego życia. Obowiązkowo ze sobą bierzesz...

Nie wiem czy jest taka wielka torba ponieważ na pewno zabrałabym męza ( zasłużył sobie), na pewno książki, kilka(naście), koniecznie aparat – to moja druga miłość. I koniecznie coś na czym będę mogła słuchać muzyki. Bez tego nawet nie wychodzę z domu. Szynszyli chyba by mi się nie udało przemycić – no cóż, podrzucę je do dziadków wtedy. Ucieszą się z wizyty „wnuków”.

4. Jaka książka sprawiła że wylałeś/aś morze łez?

Hmmm… ile poprawnych odpowiedzi można podać? Na pewno „Samotność w sieci”, na pewno „Za plecami anioła”, na pewno „Jak powietrze”, na pewno „zaklinacz koni”… oj wtedy to płakałam.

5. Twój ulubiony/ne cytat/y z książki/ek to...

Ponieważ kocham zwierzęta, mam je pod swoim dachem to nie pozostaje nic innego jak cytat z Małego Księcia „Pozostajesz na zawsze odpowiedzialny za to co oswoiłeś” Choć pamiętajmy, że w stosunku do innych ludzi też to działa.

6. Co chciałbyś/abyś dostać w prezencie urodzinowym?


Przy obecnym trybie pracy chyba voucher do Spa z przyjaciółką. Dawno się nie widziałyśmy więc relax i ploty byłyby wskazane.

7. Jak możesz wpłynąć na rozwój kultury w naszym kraju?

Szczerze? Gdyby to ode mnie zależało zmieniłabym liste lektur w szkołach. Sorry no ale ręce mi opadają jak przypomnę sobie te katusze. Ja rozumiem, że Mickiewicz, że Sienkiewicz, że Prus… ale lepiej dać dzieciakom Harrego Pottera, którego przeczytają z chęcią niż Krzyżaków.

8. Bohater z książki, który jest dla mnie autorytetem to...


Teraz to chyba Jenny Aaron z „Raz na zawsze”

9. Najlepszy sposób na nudę to...

Basen, łyżwy, rolki, grzybobranie… a czasami dobra kawa z ksiązką w ręce. Czasami udaje mi się pograć też w LOLa – tak, tak, wiem – stara baba i gra w LOLa. No cóż, grunt to wyzwania!

10. Twój ulubiony film to...

„Kochaj i tańcz” nie pamiętam ile razy już to oglądałam, ale i tak zawsze płaczę.

11. Najlepsza książka przeczytana podczas tych wakacji to...

Ponieważ jestem kobietą, a wiadomo jakie są kobiety to podam dwa tytuły „Idealna” i „Raz na zawsze”.
Nie wiem, która jest lepsza. Obie wywołały we mnie różne emocje i są warte przeczytania ponownie.

Osoby, które nominuję do LBA:

KingaDomanska
Sza-TerazCzytam
Karolilka
Zaczytana-i
NaKolejnejStronie
moonybookishcorner
Truskaweczka
Nieperfekcyjna-panienka
PograzonawTresci
BookWithHotTea
Bookparadisebynatalia


Pytania, które przygotowałam dla Was w ramach LBA

1. Co było Twoją inspiracją do założenia bloga?
2. Gdybyś miał/a możliwość przeżycia przygody z jednym z książkowych bohaterów to kto by to był?
3. Czyje książkowe losy chciałbyś/chciałabyś zmienić?
4. Twoje 3 życiowe zasady...
5. Książka najbliższa Twojemu sercu to...
6. W jaki sposób radzisz sobie ze stresem?
7. Masz możliwość zadecydowania, która powieść będzie zekranizowana. Co to takiego będzie?
8. Jakiego z autorów chciałbyś/chciałabyś poznać osobiście?
9. Jakie miasto fascynuje Ciebie najbardziej?
10. Najlepsza ekranizacja powieści Twoim zdaniem to...?
11. Twoje ulubione miejsce na świecie to...?

A w między czasie chciałam Wam przypomnieć o Pierwszym Wiedźmowym konkursie, który znajdziecie tutaj
Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma

9 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za nominację :D oczywiście odpowiem w wolnym czasie. Zgadzam się z Tobą co do pytania siódmego. Niech sobie będą w kanonie lektur "Krzyżacy", ale z pewnością przydałoby się też coś przyjemniejszego, mniej ciężkiego... Potem wszyscy się dziwią, że dzieci nie czytają. Trudno czytać, jeśli ma się przeświadczenie, że wszystkie książki są jak "Potop"...

    Pozdrawiam, Katia z zaczytana-i.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na Twoje odpowiedzi! Już się nie mogę doczekać!

      Usuń
    2. Moje odpowiedzi możesz już znaleźć na moim blogu. Zapraszam!

      Usuń
  2. Bardzo się cieszę, że znalazłaś czas, aby odpowiedzieć na moje pytania :) Wgl to super odpowiedzi, przy niektórych się uśmiałam trochę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewykluczone, że rozpoczęłaś cykl w stylu "poznajcie bliżej wiedźmę" :)
      Dla mnie to świetna zabawa więc jeszcze raz dziękuję!

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję za nominację! Z przyjemnością odpowiem na te pytania w wolnym czasie

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć :) Odpowiadam na Twoje pytanie na moim blogu: jako, że jestem mięsożercą zawsze interesowałam się mięsnym farszem... ALE już poszukałam w internecie i: możesz faszerować kaszą, ryżem czy soczewicą z warzywami: cebula, pieczarki, mogą być pomidory, ale pamiętaj, że one puszczą sok, więc wyrzuć pestki, a zostaw miąższ z pomidora :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za nominację. Odpowiedziałam na wszystkie pytania! :D http://moonybookishcorner.blogspot.com/2016/09/liebster-blog-award.html#more :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę się wreszcie zabrać za "Jak powietrze", bo wszyscy mówią jaka to fajna książka, a ja jak zawsze spóźniona z czytaniem nowości :D.
    Świetne pytania i odpowiedzi. Buziaki :*,
    Kaja
    ksiazkowezamieszanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Na pewno Cię odwiedzę!

Będzie mi bardzo miło jeśli mnie polubisz!

Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma