piątek, 23 września 2016

TOP 5 cytatów Zaczytanej Wiedźmy

Ostatnio dopadła mnie rzeczywistość i wszystkie zaległe zobowiązania. To jest ten okres w życiu kiedy doba jest za krótka, kiedy nie ma się czasu na kubek kawy - o filiżance nawet nie wspomnę! Lub jak to ostatnio usłyszałam - kiedy Wiedźmowy Mąż jest na delegacji to Zaczytana Wiedźma nie może znaleźć sobie miejsca, nie sypia, nie je... tęskni. Może coś w tym jest.
W każdym razie chciałam odpokutować za swój brak czasu i przygotowałam dla Was TOP 5 ulubionych cytatów Wiedźmy - wraz z krótkim odniesieniem dlaczego. Podobno chcecie coś więcej wiedzieć o Wiedźmie. Tadam! Spełniam to życzenie!




1. "Pozostajesz na zawsze odpowiedzialny za to co oswoiłeś" 

Antoine de Saint-Exupéry "Mały Książę"

Jest to moje życiowe motto nie tylko w stosunku do zwierząt, ale również do ludzi.W dzisiejszych czasach ludzie często wyrzucają, oddają swoich pupili niczym niepotrzebną zabawkę. Kupują na urodziny i święta pupila, który okazuje się problemem, nietrafionym prezentem. A przecież to część rodziny, nasz przyjaciel, który najczęściej kocha nas miłością bezgraniczną, ufa nam i uczuje się z nami bezpiecznie... Ja moich dwóch chłopaków (szynszyle) często mam ochote przerobić na nową parę kapci lub bikini kiedy zniszczą mi książkę lub pogryzą ładowarke do laptopa... ale jak ich nie kochać?

Również tego cytatu uzywam w stosunku do ludzi. Ostatnio bardzo często widzę brak poszanowania drugiego człowieka, a zwłaszcza jego uczuć, przedmiotowe traktowanie tych najbliższych, którzy podarowali nam serce. Mój mąż często słyszy, że oswoił zołzę i teraz jest za nią odpowiedzialny. Nie ma zbyt łatwo w życiu. Wybrał zaczytaną złośnice to teraz ma za swoje.

2. "Rozum: Słuchaj, Serce. Nie rób mi tego. Proszę cię. Nie załatwiaj ze mną nic przy wódce. Bądź bezinteresowna, Serce. To, że pijemy razem i że ty się trochę racjonalizujesz, a ja trochę rozczulam, nie upoważnia cię, abyś załatwiała ze mną interesy. Miej Honor, Serce." 

J.L. Wiśniewski "S@motność w sieci"

Tak, tak to jedna z moich ulubionych książek i cudowny Wiśniewski. Na studiach mieszkałam z jedną z najwazniejszych i najbliższych mi osób. Taki mój Anioł Stróż do którego zawsze mogę zadzwonić, ktory choć daleko to jest. Taka moja siostra, choć nigdy jej nie miałam. Jest to jedna z nieliczych osob, ktore nie zazdroszcza, a motywują, wspierają i popełniaja głupoty z taką samą częstotliwością jak ja. I zawsze razem byłyśmy jak ten Rozum i Serce. Jedna i druga miała rację - jedna bardziej romantyczna, druga bardziej racjonalna. Jedna chciała kochać, druga chciała zapomnieć. Często mówiłyśmy do siebie "ej Rozum" lub "co tam Serce?". Najwspanialsze czasy w moim życiu to te dwa lata z nią. Dziękuję! Dlatego Rozum i Serce zawsze mi będą przypominać tą naszą studencką sielankę.

3. "Wszyscy mamy swoje blizny, udręki i zmory. Wszyscy chodzimy i udajemy, że wszystko jest w porządku. Jesteśmy uprzejmi wobec obcych, jeździmy po tej samej ulicy, stoimy w kolejce w sklepie i jakoś skrywamy ból i rozpacz. Ciężko pracujemy i układamy plany na przyszłość, które najczęściej diabli biorą." 
Harlan Coben – "Wszyscy mamy tajemnice"

Niezastąpiony Coben! Wiecie, że przeczytałam prawie wszystkie jego książki? Coben pokazał mi inny punkt patrzenia na świat, ale także bardzo często budził moje wewnętrzne demony, z którymi potem musiałam się zmierzyć. Mozna tu pisać interpretacje tego cytatu na milion sposobów. Jeszcze jakiś czas temu byłam właśnie takim człowiekiem, a potem stałam sie ... Wiedźma, ale nowoczesną! Mam odkurzacz!

4. "Niektórzy ludzie pojawiają się w naszym życiu i szybko odchodzą. Niektórzy zostają przez chwilę i zostawiają ślady w naszych sercach. A my już nigdy, przenigdy nie jesteśmy tacy sami."
J.L. Wiśniewski S@motność w sieci

Wiedźma w swoim życiu dużo podróżuje po świecie, dużo ludzi poznaje przez internet i wśród tej całej gromady są perełki, takie moje gwiazdki, które świecą. Są też ludzie, którzy byli przypadkowo i zmienili całe moje życie, mój sposób widzenia, odbierania świata, czucia... Każda z tych historii czegoś mnie nauczyła i coś wniosła w wiedzmowe życie...

5. "Ludzie nigdy nie wiedzą, że są szczęśliwi. Wiedzą tylko kiedy byli szczęśliwi."
William Somerset Maugham

Si! Tak rzadko doceniamy szczęśliwe chwile, traktujemy je jak coś oczywistego, naturalnego. Zapominamy aby sie nimi delektować, natomiast bardzo łatwo przychodzi nam wywyższanie tych momentów kiedy szczęścia nam brakło... Tylko czemu to służy? Ja zakładam słuchawki, ide ulicą, uśmiecham się i już wiem, że jestem szczęśliwa.

Tak, tak... rozgadałam się - jak to ja! Bardzo was za to przepraszam, próbowałam krócej, ale chyba się nie dało. Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam. A Jakie są Wasze ulubione cytaty?
Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma

22 komentarze:

  1. Naprawdę zawsze podziwiałam ludzi, którzy mają swoje "ulubione cytaty". Sama nigdy na nie nie zwracam uwagi i tylko czasami jakiś fragment na tyle mi się podoba, by zapaść mi w pamięć, ale to naprawdę rzadko...
    Pozdrawiam
    ZBIÓR LITERACKICH POMYSŁÓW

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co podziwiać tylko samemu znaleźć swoje! Dla mnie życie jest łatwiejsze od kiedy mam ksiązki i te mądre słowa!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Szkoda, że nie wyróżniłaś tych cytatów kolorem lepiej się by czytało. Achh chciałbym, żeby kiedyś mnie tak cytowano. ;)
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z racji tego, że spełniam zyczenia to pogrubiłam je :) myśle, że teraz jest bardziej przejrzyście. Dziękuję slicznie za celną sugestię!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Trafiłam na Twojego bloga ze względu na Twój intrygujący nick Zaczytana Wiedźma :D A więc Zaczytana Wiedźmo te wszystkie cytaty są bardzo prawdziwe, a szczególnie ten ostatni! Szkoda tylko, że tych pięknych chwil jest zdecydowanie mniej niz tych smutnych.. a moze tak jest tylko w moim zyciu? No nie wiem...
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Intrygujący? Nikt nie mówił, że wiedzmy wyginęły w średniowieczu ;) ciesze się bardzo, że zaglądnełaś i zostawiłaś po sobie ślad! Jest mi niezmiernie miło z tego powodu.
      Wiedźmowy Mąż często mówi, że próbuję zbawiać świat... może własnie próbuję swoim nastawieniem i uśmiechem, ale to tylko dlatego, że czerpię siłę z pasji i z bliskich mi ludzi, którzy są ogromnym wsparciem.

      Usuń
  4. Piękny zbiór. Cudowne pięć sentencji, które pobudzają do refleksji. :)

    Podziwiam za wybór. Sama mam kilka "mott", ale raczej daleko mi do tworzenia takiego TOP 5, czy też generalnie jakiegokolwiek składnego zebrania ich w całość. Każde ma jednak dla mnie wartość i niesie jakieś przesłanie.

    Pozdrawiam,
    Ola z bloga Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może własnie warto? Nie mówię, że trzeba od razu publikowac, ale tak dla samej siebie? Pomyśl o tym! Polecam.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Napisałaś na wstępie,że spełniasz źyczenie czytelników i dajesz się lepiej poznac. Powiedz mi czemu nazywasz się Wiedźmą. ; Śledzę Twojego bloga dopiero od dwóch tygodni i zastanawiam się nad tym :P
    justboooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spełniam! Jak najbardziej. Jest mi bardzo miło, że mam stałych bywalców. Jednak moje wypociny nie są tak straszne jak myslałam ;)
      Dlaczego Wiedźma? Można by pisać o tym elaborat :) Na pewno dlatego, że miałam swój "Sabat Czarownic", pewnie też dlatego, że jako zołza i złośnica jestem czesto nazywana własnie "Wiedźma". Kolejny powód to pewnie to, że rzucam zaklęcia i uroki - nie tyle na ludzi co na zdarzenia, sytuacje. Mam swój własny kociołek, księgi z zaklęciami brak, ale małych ksiązek u mnie pod dostatkiem. Wiedźma powinna mieć też czarnego kota - nie mam, ale dwa szynszyle jak najbardziej. Wiedźmy też latają na miotle, kiedyś to prawda, na szczęscie awansowałam i śmigam na odkurzaczu :) Kolejne argumenty to fak, że wiedzma jest kobietą ( zgadza się!). A z racji wykonywanego zawodu potrafie sporządzać różnego rodzaju mikstury i preparaty - taki mały rodzaj czarów. Bycie Wiedźma to równiez stan duszy i charakteru... a charakter iście szatański ;)

      Usuń
  6. wow przeczytalam, poczulam, zapamietalam, i wroce keidys, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy i czwarty cytat najbardziej zapadły mi w pamięć pierwszy jest taki prawdziwy a czwarty jakoś mnie wzruszył fajnie że mogłam oderwać się trochę od czytania recenzji bo bardzo przyjemnie się czytało tutaj u ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa! Cieszę się, że znalazłaś coś innego :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Uwielbiam ten cytat z "Małego księcia", zresztą jak całą książkę ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam cytaty, lubię nimi zaczynać dzień, odszukać w nich inspiracji na nowe wyzwania. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo wiedźmo, Ty nie zawodzisz :)) Top 5 i piątka trafiona jak nic! :) Mały książę to klasyka, to jak zbiór dobrych cytatów. Coś pięknego. Jeżeli lubisz co ciekawsze cytaty, polecam Ci ksiązkę Piotra Adamczyka - Pożądanie mieszka w szafie. Mężczyzna pisze niesamowicie :)
    Chciałabym Cię kochana zaprosić do Akcji, którą organizuję na swoim blogu! Book Tour z Milością i aspiryną Małgorzaty Kursy. Zachęcam Cię, tym bardziej widząc jakie cytaty tu znalazłam. Czytając tą nowość mam nieodparte wrażenie, że spodoba Ci się :) Szczegóły masz tutaj Serdecznie Cię zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedźma nie zawodzi, lub przynajmniej się stara :) Po Adamczyka w takim razie sięgnę!
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Ładne cytaty a komentarze na ich temat jeszcze lepsze. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne cytaty, a najbardziej podoba mi się ten z książki Cobena. Może to wynikac z faktu, że właśnie odkrywam twórczość tego autora i jestem wprost zaczarowana!

    Pozdrawiam
    Kejt_Pe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście go uwielbiam! Nie wyobrażam już sobie życia bez jego książek :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Na pewno Cię odwiedzę!

Będzie mi bardzo miło jeśli mnie polubisz!

Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma