czwartek, 10 sierpnia 2017

"Na szczycie" K.N. Haner

Nic w życiu nie dzieje się bez powodu. Nie ma relacji, które są bezwartościowe. Kiedy coś się kończy, coś nowego się zaczyna. Koło wydarzeń cały czas trwa i trwa. Nie bez przyczyny jedne wydarzenia są następstwem innych i kiedy wydaje nam się, że coś dobiegło końca okazuje się, że to dopiero nowy rozdział, kolejna przygoda, kolejne wyzwanie...



Rebeka to młoda dziewczyna, która wchodzi w świat dorosłości. Singielka pracująca jako tancerka w klubie da mężczyzn. Podczas jednego z występów spotyka tajemniczego mężczyznę, który całkowicie ją rozproszył psując układ. W wyniku tego niefortunnego zdarzenia dziewczyna traci pracę. Wkrótce potem dostaje nietypową propozycje od mężczyzny poznanego w klubie i wraz z zespołem rockowym wyrusza w trasę, ale także na przygodę życia.

Rebeka to buntownicza, młoda dusza. Wykazuje się nadzwyczajną zdolnością do pakowania w kłopoty i jest mistrzynią wywoływania kłótni z byle pierdoły. Dodatkowo charakteryzuje się ciętym językiem oraz typowym schematem - najpierw mówię, potem myślę. Należy tutaj jeszcze wspomnieć o umiejętności komplikowania sobie życia na poziomie "ekspert". Tak w skrócie można ją scharakteryzować.
Przy bliższym poznaniu zyskuje - im dalej w lekturę tym większą sympatią darzymy tą wybuchową osobowość, która ma w sobie dość sporą wrażliwość, szczyptę empatii i trochę za dużo miłosierdzia, a za mało egoizmu. Okazuje się za to, że mimo trudnych cech charakteru jest również szczera, uczciwa, ambitna i zdolna. Ma potencjał, a to najważniejsze.
I ma również zasady, którymi kieruje się w pracy ( w zasadzie w byłej pracy), a które szlag trafia w momencie poznania  Sedricka.
Sedrick to typowy książkowy bohater w męskim wykonaniu. Przystojny, bogaty, hojny, idealny tam gdzie trzeba, wykształcony, szalony - literacki ideał mogłoby się wydawać. Otóż własnie nie! W końcu, który ideał ucieka z własnego ślubu? A to tylko jeden z jego występków.!
Niemniej jednak wielokrotnie miałam go za idiotę, którego pogoniłabym tam gdzie ptaki zawracają, a diabeł mówi "dobranoc". Wkurzał mnie niemiłosiernie swoją głupotą, egoizmem, ego, brakiem wyczucia oraz mózgu. Bohater, którego można spalić na stosie, jednak każdy bohater musi przejść rodzaj "nawrócenia". Pewne niespodziewane wydarzenia, w wyniku których Rebeka traci pamięci sprawiają, że nasz "idealny" Sedrick wreszcie się ogarnia i zaczyna myśleć mózgiem. Hura!

Znając już twórczość K.N.Haner przyzwyczaiłam się do trochę innego rodzaju stylu. Należy jednak pamiętać, że "Na szczycie" jest pierwszą książką autorki dlatego o wiele przyjemniej jest widzieć postęp literacki, rozwój własnego warsztatu i jakość jej najnowszych książek. Jest postęp, a to zawsze cieszy. Oby tak dalej.
Fabuła... jak ja Wam mam tutaj zrobić "zajawkę" molocha na 800 stron ( bez czterech)? Powiem tak - tutaj cały czas coś się dzieje. Akcja jest dynamiczna i szybka, nie ma czasu na chwilę odpoczynku. Non stop emocje, adrenalina i strach. Nie brakuje też erotycznych uniesień.
Sam pomysł na serię z gwiazdami rocka jest bardzo fajny. To znaczy ja osobiście nie wiem jak to jest szaleć za muzykami, ale po tej lekturze jestem w stanie to sobie wyobrazić. No może bez niektórych szczegółów.

Mimo, że książka jest ogromna nie nudziłam się ani przez minutę. Mamy tutaj dość sporo postaci, które mają kluczową rolę w tej serii. Znajdziecie tutaj bohaterów irytujących, kochanych, czarne charaktery, idealne osobowości. Cała gama emocji będzie towarzyszyć aż do ostatniej strony. Nie ma czasu na nudę! Fajne jest też to, że opisy są minimalistyczne - nie dominują książki. Wesołe dialogi, trudne rozmowy nadają klimat powieści. Mam świadomość, że nie jest to najlepsza książka autorki, że K.N. Haner stać na wiele więcej to jednak kupuję tą historię, te emocje i tą serię. Sięgam po kontynuację.

Książkę oceniam na cztery miotły


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu:




Pozdrawiam,

Zaczytana Wiedźma


13 komentarzy:

  1. Wczoraj też czytałam recenzję tej książki :) hm, taka pikantna a trochę pikanterii w życiu się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu po tą są książki :) Przecież to tylko relaks i zabawa

      Usuń
  2. Cała seria przede mną :D
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem po serii Mafijna Miłość i jak na razie mam dosyć twórczości tej autorki. Może za jakiś czas pomyślę o tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie mogę się przekonać do twórczości autorki - rzadko sięgam po erotyki i ich pokrewne, a jeśli już, to noszę się długo z zamiarem przeczytania, zanim się zdecyduję. Niemniej jednak motyw trasy z gwiazdami rocka zazwyczaj daje duże pole fabularnego manewru, więc to może być ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie słucham rocka więc zupełnie nie wiedziałam co mnie czeka :)

      Usuń
  5. Już chyba nieraz czytałam recenzje tej książki. Ale to raczej nie moja tematyka czy styl ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie nie mam jej w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze przede mną. Myślę, ze się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy Ci się spodoba ten specyficzny rodzaj literatury

      Usuń

Cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Na pewno Cię odwiedzę!

Będzie mi bardzo miło jeśli mnie polubisz!

Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma