środa, 25 marca 2020

"Serce gangstera" Anna Wolf


     Istnieje powiedzenie, że kobiety kochają łobuzów. Patrząc się przez pryzmat literatury i historii, które zdobywają serca czytelniczek coś w tym musi być. Na fanpage Zaczytanej Wiedźmy napisałam Wam, że moim zdaniem "Serce Gangstera" to połączenie „Zakazanego układu” od K.N.Haner i "365 dni" Blanki Lipińskiej. 




     Biorąc pod uwagę, że historie z mafią w tle wiodą prym na Wiedźmowym Blogu nie ma się co dziwić, że dzisiaj kolejny czarny charakter zdobył fragment mojego książkowego serca.  Wiedźma chyba tak już ma...

     22letnia Chloe zostaje porwana jako zabezpieczenie długu jej brata Nicka u miejscowego mafioza Aleksieja. Dziewczyna nie miała pojęcia ani o problemach finansowych brata, ani o "umowie" jaką zawarł z miejscowym gangsterem. Jej rzeczywistość zmieniła się z dnia na dzień oraz wbrew jej woli...  A to jedynie wierzchołek góry lodowej problemów finansowych Nicka.

Twoja siostra za twój dług… To jedyne zabezpieczenie gwarantujące, że oddasz kasę”

     Aleksiej to mężczyzna, który nie ma sentymentów w prowadzeniu swojego biznesu. Nie odpuszcza nikomu. Biznesmen bez serca, bez skrupułów. Wszystko zmienia  się w momencie kiedy spogląda na zdjęcie Chloe. Postanawia wtedy nagiąć własne zasady i po praz pierwszy bierze kobietę pod zastaw długów Nicka. I chociaż serce Aleksieja to skała nie do ruszenia, na widok młodej dziewczyny zaczyna ponownie bić... Nie da się ukryć, że Chloe wywróciła życie Aleksieja do góry nogami i wyszło jej to tak zgrabnie oraz niewinnie jak to kobiety potrafią najlepiej. 

"Ile jestem warta? Spójrz mi w oczy i powiedz to – rozkazuję mu chłodnym tonem, na który Nick się wzdryga. – Milion – odpowiada przez zaciśnięte zęby"


     Chloe nie zalicza się do kobiet, które mają słaby charakter. Jej buntownicza natura od samego początku wyprowadza Aleksieja z równowagi. Nie posiada również instynktu samozachowawczego i wielokrotnie naraża się na kłopoty swoim niewyparzonym językiem. Jednak dzięki temu jej osoba jest tak barwna, ciekawa i intrygująca. Mało która kobieta potrafi postawić się gangsterowi mając świadomość konsekwencji, które mogą nastąpić.

Każdy człowiek ma swoją granicę, a kiedy ją przekroczy, nic już nie będzie takie samo. „

     Na szczęście Aleksiej ma słabość do młodej kobiety co również zauważają jego współpracownicy i nie szczędzą żartów na ten temat.. Mężczyzna robi wszystko co tylko może aby zyskać sympatię Chloe mimo skomplikowanej sytuacji i pobytu wbrew jej woli. Sytuacja komplikuje się w momencie gdy Nick przyznaje się do faktu, że nie tylko u Aleksieja ma długi. Życie Chloe zostaje zagrożone, a gangster nie cofnie się przed niczym aby zapewnić jej bezpieczeństwo. Jednak czy aby na pewno jest to możliwe? Czy była dziewczyna Aleksieja jest również zagrożeniem dla Chloe? Czy u Aleksieja  na pewno jest bezpieczna?

Ale widać, że to dla niej zbyt wiele. Cóż... Nie dziwię się. Porwałem ją, a teraz zmusiłem do ślubu. Jestem pieprzonym draniem, ale wiecie co ? Zrobiłbym to jeszcze raz!”

     Na początku zastanawiałam się czy ta historia nie jest taka sama jak inne. I ku memu własnemu zdziwieniu okazało się, że nie. Mimo podobnego schematu bohaterowie są tak różni i tak wielobarwni, że spędzone nad lekturą minuty upływały szybciej niż powinny. Dialogi miedzy głównymi bohaterami wielokrotnie doprowadzały mnie do śmiechu i łez, a ich relacja mimo swojej skomplikowanej sytuacji potrafi rozbawić czytelnika. I myślę, że to właśnie jest najważniejsze w bawieniu się literaturą. Jej lekkość i swoboda, oderwanie od rzeczywistości i emocje.



      Nie zabrakło tutaj również emocji, napięcia oraz niepewności. Wiele nierozwiązanych sytuacji, niezakończonych wątków, które zapewne pojawią się w kontynuacji. Świat nielegalnych interesów, hazardu oraz mafijnych reguł został odzwierciedlony w sposób bardzo dokładny i realny. Nie zabraknie tutaj również bardzo brutalnych scen.

     Jest to moje pierwsze zetknięcie się z twórczością Anny Wolf. Książka była publikowana wcześniej na Wattpadzie, ale nie miałam przyjemności zapoznać się z jej treścią. Tym bardziej bardzo cieszę się z faktu, że całość prezentuje się w tak dobry sposób. Lekka i szybko rozwijająca się fabuła, ciekawi bohaterowie, dynamicznie zmieniająca się akcja oraz zabawne dialogi to zdecydowane atuty tej historii. Pikantnych momentów również tutaj nie zabraknie.

     Jeżeli lubicie watki mafijne z miłością w tle to ta książka jest zdecydowanie dla Was!

Książkę oceniam na pięć mioteł.



Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma


21 komentarzy:

  1. Muszę ją przeczytać ! Pozdrawiam 😊

    https://klaudia98swiatksiazek.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz książki z wątkiem mafijnym są bardzo modne. Tej jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo bardzo fajnie i lekko się je czyta. Musi być adrenalina, niegrzeczni chłopcy i nietuzinkowa historia z mocnym hot!

      Usuń
  3. Ja też jeszcze nie znam podobnej do niej książki, więc chętnie spróbuję, Tym bardziej, że jesteś nią pozytywnie zaskoczona. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie wątki mafijne to ja toleruje jedynie w Ojcu Chrzestnym ;) także odpada ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to już jest klasyk! Albo Ojciec Chrzestny wszystkich obecnych powieści mafijnych :)

      Usuń
  5. Ciekawi mnie ta historia. Może znajdę na nią czas 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku wydawała mi się taka sama jak inne, ale jednak nie! I to jest największe zaskoczenie :)

      Usuń
  6. Również dobrze wspominam tą powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio na blogach czy Instagramie powieść często się pojawia. Czuje, że powieść powinna przypaść mi do gustu, aczkolwiek gangstersko mafijne klimaty średnio mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To specyficzny klimat, często bezlitosny więc faktycznie trzeba gustować w tym rodzaju literatury.

      Usuń
  8. Z miejsca powiem, że z chęcią zabieram się za Twoją recenzję, bo całkiem niedawno zamówiłam sobie tę książkę.
    Co do łobuzów – coś w tym jest. Nieśmiało podnoszę rękę, bo właśnie takich książkowych uwielbiam! Cudownie, że piszesz tak o Chloe! Uwielbiam takie bohaterki, lepsza zadziora, niż naiwna bojąca się odezwać dziewczynka! :)
    Po całości recenzji muszę powiedzieć, że już nie mogę się doczekać, aż przyjdzie do mnie! Ach, narobiłaś jeszcze większej chrapki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chloe to jedna z moich książkowych bohaterek - ja lubię takie pyskate, z charakterkiem i inteligencją :)

      Usuń
  9. Brzmi szalenie intrygująco! Muszę koniecznie przeczytać tę książkę, tym bardziej, że uwielbiam mafijne klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zastanowię się porządnie nad tym tytułem 😃

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie tą książką :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i szczerze mówiąc, taka sobie. Za dużo wątków, szczególnie pod koniec. To w sumie tyle, co z niej zapamiętałam :D

    Pozdrawiam,
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Na pewno Cię odwiedzę!

Będzie mi bardzo miło jeśli mnie polubisz!

Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma