poniedziałek, 19 lutego 2018

"Srebrny łabędź" Amo Jones


Zastanawiamy się czasami nad przeznaczeniem. Czy coś takiego istnieje? Czy zależy ono od nas, a może jest zapisane w gwiazdach? Ila tak na prawdę mamy możliwości decydujących w naszym życiu? A może faktycznie jesteśmy panami swojego losu, który w 100% zależy od nas. W końcu czasy średniowiecza już dawno minęły...


 Madison Montgomery to zwyczajna dziewczyna z bogatego domu. Co prawda życie jej nie rozpieszczało, a zemsta i samobójcza śmierć jej matki zmieniła bardzo wiele rzeczy to nadal dziewczyna stara się żyć normalnie. Wydaje się, że ma ku temu dobre warunki - ojciec ponownie się żeni, a przeprowadzka to najlepsze wyjście do nowego startu. Szkoła prywatna, do której trafia Madison również ma być bardzo dobrym rozwiązaniem. Tutaj jednak zmienia się wiele początkowych założeń, a tajemnica goni tajemnicę. 
W szkole prym wiedzie grupa dziesięciu chłopaków, od których lepiej trzymać się z daleka. Tylko jak to zrobić kiedy wpada się w oko przywódcy Elite Kings Club?
Dodatkowo niepokojący jest fakt, że mimo nienawiści do Madison cała dziesiątka robi wszystko aby zapewnić jej bezpieczeństwo? Co tak na prawdę ukrywają przed dziewczyną Elite Kings Club?

Nie muszę ukrywać, że zapewne nie tylko mnie zaintrygował opis tej książki. Po prostu wiedziałam, że muszę poznać tą historię, wejść w świat zagadek i niebezpiecznej gry. Odnaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania, które zawiera opis. I zobaczyć przede wszystkim jak rozwinie się relacja Madison - Bishop! Tak, tak typowa kobieta ze mnie.

Madison to lekko zbuntowana nastolatka, która jednak ma rozsądnie poukładane w głowie. Wydawać by się mogło, że dramatyczne przeżycia, których doświadczyła dość znacząco wpłyną na jej osobowość. Mam wrażenie, że tak się nie stało, a wręcz mimo trudności i skandalu, który miał miejsce wokół dziewczyny ukształtowała się również jej wewnętrzna dorosłość. Nie można tego samego powiedzieć o hormonach, które jeszcze rządzą nastolatką, ale każdy ma jakieś słabości.
Mimo przeszłości Madison z godnością brnie przez życie i zmaga się z nowymi wyzwaniami. Jednym z nich ma być zmiana szkoły. Jak się okazuje to nie jedyna niespodzianka. Madison wraz ze zmianą środowiska zyskuje również przyrodniego brata. I tu zaczyna się cała podróż przez tajemnice, niedopowiedzenia i trzymający w napięciu klimat.
Jakby było mało dziwnych zdarzeń Madison wpada w oko tajemniczemu Bishopowi, który nie ukrywa swojego zainteresowania dziewczyną. Mimo odczuwalnej chemii, da się również wyczytać niechęć i nienawiść, którą Elite Kings Club darzy dziewczynę. Wszystko byłoby jeszcze w miarę zrozumiałe gdyby nie fakt, że to niebezpieczni chłopcy weszli do życia Madison, a nie odwrotnie. Dlaczego zatem za wszelką cenę starają się zapewnić jej bezpieczeństwo? W jaką niebezpieczną grę zostanie wciągnięta dziewczyna?

Ta książka ma więcej tajemnic niż odpowiedzi. Tego zapewne dowiecie się z każdej recenzji/opinii o "Srebrnym łabędziu". Mało tego, po przeczytaniu tej książki będziecie mieć jeszcze więcej pytań, a brak odpowiedzi sprawi, że z niecierpliwością będziecie czekać na kontynuację ( tak samo jak ja). Zazwyczaj koniec książki zawiera rozwiązanie, uchyla rąbek tajemnicy, który doskwiera czytelnikowi, zawiera te brakujące puzzle z całej układanki. Tutaj ten schemat nie został zachowany. Brak klarownego rozwiązania fabuły sam w sobie już jest irytujący, ale zostawienie czytelnika z jeszcze większą niepewnością sprawia, że całość zyskuje w ogólnej ocenie, a my czekamy na magiczną datę w kalendarzu, która przyniesie ukojenie zszarganym nerwom i odpowiedzi na wszystkie zadane przez nas pytania.

Wstęp do tej recenzji również nie był przypadkowy. Po poznaniu historii Madison zastanawiamy się ile ona tak na prawdę decyduje o swoim życiu, a ile stanowi przeznaczenie. Gdzie tak na prawdę zapisany jest jej los i czy uda się go zmienić? 
Czytając tą historię zadajemy sobie kolejne pytanie - "o co tak na prawdę chodzi z tym tytułowym srebrnym łabędziem?"  Nie odpowiem na to pytanie, aby nie zdradzić przyjemności czytania. 

Książka sama w sobie jest również bardzo ładnie wydana, a to sprawia, że przyjemność czytania jest jeszcze większa. Czarny kolor rozpoczynający nowy rozdział oraz obecność tajemniczych piórek tylko podkręcają aurę niebezpieczeństwa i zagadek.

Jest to historia o dziesięciu tajemniczych chłopcach i jednej Madison, która swoją obecnością sprawiła dość spore zamieszanie. Mimo wszystko cała grupa Elite Kings Club robi wszystko aby zapewnić jej bezpieczeństwo. Dlaczego? Przed kim? Na te pytania odpowiedź znajdziecie sami.

Mimo wszystko bardzo lubię aurę zagadek, niebezpieczeństwa i wielu pytań bez odpowiedzi. Mimo wkurzającej czasami Madison, która swoimi hormonami zabijała czytelnika uważam, że ta książka jak i jej przyszła kontynuacja przypadną do gustu wielu osobom.

Książkę oceniam na cztery miotły.



Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma

27 komentarzy:

  1. O tak ona będzie moja hah czytałam różne opinie ale i tak z chęcią ja przeczytam 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakochałam się w tej okładce <3 jest bajkowa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo się cieszę, że książka czeka już na mnie mojej biblioteczce, bo jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Liczę na to, że książka mnie nie zawiedzie. Ja również lubię aurę tajemnic i cieszę się niezmiernie, że powieść leży już na mojej półce i czeka na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie znam książki, ale może być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę się bałam tej książki. Jak widać miałam słuszne obawy a z drugiej strony mogłam odpuścić. Fajnie napisane :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesująca powieść, być może po nią siegnę :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mogę się doczekać żeby w końcu przeczytać tę książkę. Jest to już kolejna pozytywna opinia, którą czytam i to jeszcze bardziej mnie zachęciło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam wydania wyd. kobiecego. Tej książce dam szansę :) miałam na nią ochotę od czasu zapowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę zaciekawił mnie opis tej książki! Dodaje ją do listy i mam nadzieję, że prędko ją kupię, ponieważ główna bohaterka przypomina mi siebie. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi ta powieść przypadła do gustu. Lubię takie pokręcone historie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Już ją kupiłam i mam zamiar czytać. Nie wiem czemu ale kusi mnie samą okładką.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mi się spodobała ta książka! :D Już nie mogę się doczekać kontynuacji i mam nadzieję, że w drugim tomie autorka wyjaśni nieco więcej :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś czuję, ze wszystkie odpowiedzi uzyskamy przy trzecim tomie

      Usuń
  14. Muszę zapamietać sobie ten tytuł!

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Na pewno Cię odwiedzę!

Będzie mi bardzo miło jeśli mnie polubisz!

Pozdrawiam,
Zaczytana Wiedźma